*بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در واکنش به اغتشاشات و اتفاقات اخیر در کشور*

بسم الله الرحمن الرحیم
هم زمان با چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در حالیکه حضور حماسی ۲۱ میلیونی اربعین حسینی و رزمایش بزرگ مسلمانان و شیعیان از بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار گردید و از سوی دیگر شاهد موفقیت های دیپلماسی انقلاب اسلامی در سازمان ملل و کشورهای منطقه بودیم، بار دیگر خباثت و شیطنت دشمنان با راه اندازی اغتشاشات کور و بی‌هدف نمایان شد. این تحرکات که به بهانه دروغین دفاع از حقوق زنان شروع شده بود در ادامه به هتک حرمت نوامیس مردم، مقدسات و ارزش‌ها و اماکن مقدس اسلامی مانند مساجد و امام زادگان رسید و در کمال ناباوری با اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام و معصومین علیهم‌السلام نیت پلید طراحان آن را برملا ساخت تا مشخص شود اهداف اصلی این تحرکات چیست.
هدف اصلی دشمنان توقف حرکت شتابنده کشور در همه عرصه‌ها و به طور خاص، پیشرفت‌های علمی از جمله گسترش فعالیت‌های دانش بنیان است و یکی از راه‌هایی که برای رسیدن به آن متصور هستند، توقف این حرکت علمی، از طریق تعطیلی دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه بزرگ شریف و اختلال در فرایند تحصیلی دانش‌آموزان و سرگرم کردن آن‌ها به امور هیجانی است.
دانشگاهی که اساتید و دانشجویان دلباخته به اهداف ایرانی اسلامی در آن کم نیستند و شبانه روز در جهت ارتقاء علمی کشور و گام برداشتن در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی فعالیت دارند. اما متاسفانه این روزها شاهد کند شدن این حرکت در دانشگاه به دلیل ممزوج شدن مطالبات حق دانشجویان و اساتید، با مطالبات ناحق همراه با هیجانات کاذب و رفتارها و اعمال و کلمات خلاف شان دانشگاه و دانشجو هستیم.
کانون دانش‌پژوهان نخبه به عنوان یک تشکل خودجوش مردمی با قریب سی سال سابقه در زمینه تربیت نخبگانی و کسب صدها مدال المپیاد و قبولی‌های متعدد سالیانه در دانشگاه های برتر، که افتخار پنج دوره اهدای مدال المپیاد به مقام معظم رهبری(مد ظله) را نیز دارد و خود را پیشرو و علمدار این حرکت نمادین می داند، اعلام می کند که ساحت نخبگان واقعی ایران از این اعمال شنیع و خلاف عقلانیت و عفت مبرا است و دلباختگی به این خاک و نظام مقدس و تلاش در جهت شکوفایی و اقتدار روزافزون آن، وجه همت روزانه‌شان است.
کانون دانش‌پژوهان نخبه همچنین آحاد نخبگان و دانشجویان و دانش‌آموزان و مردم را به هوشیاری، بصیرت و حفظ آرامش توصیه می کند و همه تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و مردمی را به انسجام و وحدت و محوریت قانون در جهت تحقق مطالبات خود فرا می‌خواند؛ تا از این طریق خط خود را از خط منافقین و بد دلان نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران جدا کند تا توقفی در مسیر علمی کشور ایجاد نشود.
بدیهی است که هماهنگی و همکاری تمام اضلاع جبهه سلطه جهانی و دشمنان نشان‌دار ایران اسلامی از استکبار جهانخوار و دولت‌های اروپایی و حکومت‌های متحجر و عقب‌افتاده منطقه گرفته تا منافقین، گروه‌های تجزیه طلب و سلطنت‌طلبان و بقایای فتنه ۸۸ از این اغتشاشات و نا‌آرامی‌ها، بیانگر باطل بودن این تحرکات غیر قانونی و آشوبگرایانه است و ان‌شاءالله ملت ایران و به خصوص نخبگان بر این توطئه و فتنه جدید فایق خواهد آمد.
اعضای کانون دانش‌پژوهان نخبه ضمن تجدید میثاق با امام و شهیدان، به خصوص شهدای عرصه علم و دانش، آمادگی کامل خود را برای دفاع و حفظ نظام اسلامی اعلام نموده، و به مراد و مقتدای خود، مقام معظم رهبری مد ظله‌العالی عرضه می‌دارند که تا پای جان در راه دفاع و اعتلای میهن اسلامی و عمل به فرمایشات و منویات ایشان خواهند ایستاد.

کانون دانش پژوهان نخبه
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست