بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

بسمه تعالی
وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أیَّ مُنْقَلَبٍ یَنقَلِبون(سوره شعرا، آیه۲۲۷)
و کسانی که ستم کردند به زودی می‌فهمند که بازگشتشان به کجاست!
کشتار وحشیانه‌ی کودکان، زنان و غیر نظامیان فلسطینی و به ویژه جنایت اخیر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه همه‌ی ما نخبگان علمی ایران اسلامی را در بهت و حیرت فروبرده و قلبمان را مالامال از درد و خشم نموده است. چنین اعمالی با هر بهانه‌ای که باشد، حتماً یک جنایت جنگی است و در هیچ مرام و مسلک انسانی و قانون اخلاقی، عرفی، بین المللی و حقوقی قابل پذیرش نیست.
امّا در این میان، آنچه غم و اندوه انسان را دو چندان می‌کند این است که از طرفی دولت‌‌های مدعی حقوق بشر در دنیا مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه نه تنها جلوی این نسل‌کشی تاریخی را نمی‌گیرند بلکه از آن حمایت می‌کنند و برخی مقامات این کشورها با جلّادان این جنایات وحشیانه عکس یادگاری می‌گیرند. از طرف دیگر مجامع بین المللی و حتّی دولت‌های کشورهای اسلامی که در چنین روزی باید خاک بر صورت اسرائیل بپاشند، در سکوتی نحس فرورفته‌اند. واقعاً در چنین دنیای پر از ظلم و ستمی، ملجاء و پناه مظلومان و آزادگان دنیا کجا و کیست؟!
نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان دنیا تا چه زمانی باید شاهد استانداردهای دوگانه‌ی حقوق بشری باشند و دم نزنند؟! دختری که رتبه‌ی اوّل ورود به دانشگاه‌های فلسطین است به همراه خانواده‌اش در بمباران شبانه‌ی مناطق مسکونی غزه به شهادت میرسد و این یک نمونه از هزاران جنایتی است که در این روزها در فلسطین رقم می‌خورد امّا رسانه‌های بزرگ دنیا هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند. رژیم نحس اسرائیل روزهاست که آب و برق مردم غزه را قطع کرده و حتّی اجازه‌ی ورود دارو به آن شهر را نمیدهد؛ امّا مجامع بین المللی حقوق بشری این روزها کجا هستند و خاصیت‌شان چیست؟!
بدون تردید کانون دانش پژوهان نخبه جنایات صورت گرفته در این روزها را قویاً محکوم می‌کند و از ظرفیت نقش‌آفرینی نخبگان در دیپلماسی عمومی، برای روشنگری هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا و به ویژه نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهد کرد. این مجموعه‌ی مردمی از نخبگان و دولت‌های آزاده‌ی جهان می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به نسل‌کشی این ایّام و جنایات صد ساله‌ی رژیم نامشروع و منحوس اسرائیل استفاده کنند.

۲۷ مهر ۱۴۰۲

۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵
۱۹ اکتبر ۲۰۲۳

#کانون_دانش_پژوهان_نخبه

🆔 @kanoonnokhbeh_ir

 

The statement of the Center of Elite Scholars of Iran condemning the crimes of the Zionist regime in Gaza

بیان مرکز النخبه العلماء یدین جرائم النظام الصهیونی فی غزه

La déclaration du Centre des chercheurs élites condamnant les crimes du régime sioniste à Gaza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست