هیئت کریم آل طاها (ع)

در روزگاری که شیاطین جنی و انسی، جوانان و نوجوانان نظام اسلامی را نشانه گرفته اند و با برنامه ریزی‌های خرد و کلان و کوتاه‌مدت و بلندمدت، استحالهٔ فرهنگی و ترویج روحیهٔ تساهل و تسامح را در صدر دستور کار خود قرار داده اند و با تضعیف غیرت دینی و تبلیغ الگوهای متضاد با هویت انسانی، تلاشی جدی در به چالش کشاندن آحاد جامعه دینی، خصوصا نسل جوان را داشته و دارند، با الهام از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری و احساس وظیفه دینی و اخلاقی، بر آن شدیم تا با تأسیس هیئتی منظم و دارای برنامه، در حد توان خود نقشه‌های معاندان با نظام اسلامی را خنثی و از مرزهای دینی و خطوط قرمز آن حفاظت نماییم و آموزه‌های دینی و فرهنگی اسلام ناب را که منطبق با فطرت توحیدی است، بر اساس آموزه‌های قرآنی و هدایت های خاندان رسالت(صلوات الله علیهم اجمعین) ترویج و تحکیم نموده و مجموعه‌ای را برای تربیت انسان‌های صالح و شایسته و در عین حال مؤثر در نظام اسلامی فراهم آوریم و برای جذب و سازماندهی کلیهٔ اقشار به‌ویژه جوانان و نوجوانان با هدف صیانت از ارزش ها و گسترش آنها بسترسازی کرده و قدمی در حد توانمان در جهت پاسداری از آرمان‌های مقدس شهیدان که بر گرد علم هدایت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی “قدس سره شریف” جمع شده بودند برداریم. هرچند که شرکت در این هیئت برای عموم آزاد است، اما زیرمجموعه‌ی «کانون دانش‌پژوهان نخبه» می باشد. هیئت کریم آل طاها (علیه السلام) تشکیلاتی است مردمی با محوریت قرآن و عترت (علیهم السلام) و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، بدون وابستگی به هیچ حزب و گروه و جناح خاص. اهداف هیئت کریم آل طاها (ع) را می توان در بخش های زیر معرفی نمود: ١. توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علائق اسلامی و تبیین ارزش‌های الهی و رشد فرهنگ قرآنی و تقویت بنیه‌ی دینی در سه حوزهٔ عقائد،اخلاق و احکام۲. ایجاد فضای معنوی و تلاش در جهت گسترش آن ٣. رشد بینش سیاسی بدون گرایش به حزب و گروه خاص و آگاهی بخشی نسبت به مبانی ولایت مطلقهٔ فقیه۴. حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی۵. تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی ۶. مقابله با ترویج بدعتها، عقائد انحرافی، افکار خرافی، هجوم فرهنگی و تقویت هویت دینی و ملی، روح خودباوری و استقلال فکری ۷. تقویت پیوند بین علم، دانش وعاطفه ۸. تبیین مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خصوصا در شرایط خاص ۹. پاسخ به شبهات۱۰. راهنمایی و مشاوره۱۱. بسط فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ۱۲. اجرایی نمودن منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت در حد توان و امکانات ۱۳. شناسایی و جذب جوانان مستعد و تقویت بنیه‌ی علمی و دینی و ارائه الگوی مناسب به آنان۱۴. تحکیم نهاد خانواده به عنوان اصلی ترین رکن مدنیت اسلامی۱۵. تبدیل شدن هیئت به پایگاهی مذهبی برای قشر جوان شهر تهران
تعیین نقشه راه هیئت و سیاست گذاری های کلان مبتنی بر نظرات و منویات ولی فقیه زمان، بر عهده‌ی روحانی کانون یا نماینده تام الاختیار ایشان در امور هیئت می‌باشد و روحانی کانون که خود عالمی ربانی است با حضور، همکاری و نظارت بر هیئت، منویات، رهنمودها و مبانی فکری را به مدیران و اعضای هیئت انتقال می‌دهند و همچنین خود ایشان نیز در مواقع ضروری به ارشاد و مشاوره با مدیران هیئت‌ها می‌پردازند.جلسات اخلاق هیئت یکی از مهمترین عناصر ارتقای جایگاه معنوی انسان است. اما شکی نیست که اگر تربیت حقیقی صورت نپذیرفته باشد، جایگاه رفیعی که در اثر شرکت در هیئت‌ها برای انسان حاصل می شود به مرور زمان و بر اثر دسیسه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی از بین می رود. لذا باید به سوی تربیت حقیقی و دائمی گام برداشت.تربیت انسان نیز بدون استاد امکان‌پذیر نیست. کسی نمی تواند مدعی شود بدون این که فردی او را ارشاد کند، قادر است قلب خود را صفا و جلا دهد و خویش را از رذائل اخلاقی بپیراید. کسانی که بدون استادی کامل، ره پیموده اند و به خیال خود در سیر و سلوک عرفانی قدم برداشته اند هر کدام به گونه ای به انحراف کشیده شده و در دره های کج فکری، تنگ نظری و انحراف اعتقادی سقوط کرده اند. لذا با برگزاری جلسات اخلاق برآن شدیم، حداقل ماهی یک بار، با عالمی رہ پیموده قدم در مسیر سلوک برداریم.

فعالیت‌های هیئت کریم آل طاها در محرم ۱۴۴۲

اخبار هیئت

معرفی کتاب

معرفی کتاب “مطالبات رهبری از بانوان” در برنامه سمت خدا. این کتاب در تیرماه سال۱۴۰۰ به همّت دفتر خواهران کانون

ادامه مطلب

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام و خدا قوت. چهارشنبه های آخر هر ماه در سال گذشته جلساتی در مسجد لولاگر با محوریت سخنان آیت الله بهجت بنام شط شراب داشتید که از طریق رجانیوز دنبال میکردم که بسیار سازنده و مفید و راهنما در سیر و سلوک بود که بدلیل کرونا نا تمام ماند .
    اگه ممکنه دوباره ادامه بدین خدا خیرتان بدهد. متشکرم

    پاسخ
    • محمدجواد پاداشی
      اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۵۲ ق٫ظ

      سلام جلسات اخلاق از این هفته به حول و قوه الهی مجددا شروع می شود، اطلاعیه آن در کانال @b_haram منتشر می شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست